Wat heeft story telling te maken met marketing?

 

Story telling is verhalen vertellen. Wat heeft dit nu met marketing te maken?

Elk bedrijf heeft zijn eigen unieke eigenschappen. Van de eigenaar en de ondernemer. Het product of de dienst en haar klanten zijn onderdeel van deze eigenschappen. Voor een goede inventarisatie van deze eigenschappen kijk naar het geheel.

Tot zover marketing. Story telling kan uitstekend worden ingezet om de specifieke doelgroep van het bedrijf te prikkelen. Het verhaal van het bedrijf is in dat perspectief wat de klanten willen horen, lezen, zien en spreken. Het zijn de emoties die mensen raken, de emotie wordt in deze digitale wereld steeds moeilijker om te raken. Verhalen vertellen helpt je daarbij.

  • Het verscherpt de doelgroep
  • De kernboodschap komt bovendrijven
  • Deze boodschap verbeeld je naar je doelgroep
  • Spanning, een gevoel, emotie maakt het levendig
  • Persoonlijk en voorbeelden maken het begrijpelijk
  • Een verhaal brengt de samenhang in beeld

Voor mij is Story Telling een manier om bedrijven online beter zichtbaar te maken. Elk bedrijf is uniek en heeft zijn mooie, persoonlijke kanten die een samenhangend geheel vormen. Het gaat om de ziel van het bedrijf.

De ziel van het bedrijf is ontstaan vanuit de eerlijke en oprechte missie van een bedrijf en de ondernemer(s) die het bedrijf ooit begonnen zijn. Korte termijn beslissingen kunnen hier een negatief effect op hebben. Een lange termijnstrategie, omgang met medewerkers en klanten. Dit alles vormt de basis van het bedrijfsverhaal.

Een verhaal van verandering is ook één van de verhalen die we veel persoonlijker kunnen brengen zodat je jouw doelgroep mee kunt nemen in deze verandering. Of je kunt hiermee een nieuwe doelgroep aanspreken. Je marketingplan is daarmee een goed handvat. Door story telling kun je emoties overbrengen naar je doelgroep. Je brengt op een aantrekkelijke manier jouw unieke eigenschappen beter in beeld bij je online publiek.

Wil je meer weten hoe story telling jouw bedrijf verder helpt? Hoe je zichtbaarheid wordt vergroot? Maak dan een afspraak dan kijken we vanuit een marketing en sales perspectief naar jouw bedrijfsverhaal.

Karin van den Berg

Marketing Creator

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *