Instagram Shopping komt eraan

 

Instagram ontwikkelt zich razendsnel binnen alle social mediaplatformen. Instagram shopping! Gaan we nu sneller aankopen doen? In elk geval wil Instagram dit bewijzen door een trail-and-error fase met 20 grote merken. Waaronder Levi’s en Macy’s. Vooral vertrouwde merken en ketens met hun eigen klanten relatiesysteem zullen profiteren van deze manier van verkoop.

Hoe lang de proef gaat duren is nog onbekend.

Daarnaast zie je dat Facebook steeds meer mogelijkheden biedt voor verschillende aantrekkelijke carrousels met beeld en video. De link met Instagram en visa versa zijn operationeel. De combinatie van webshops via social media op verschillende platformen zal een grote impact hebben op de manier waarop wij online onze aankopen gaan doen. Op dit moment zijn aankopen op mobiel nog minimaal, maar je kunt er van verzekerd zijn dat we overgaan zodra het aantrekkelijk eenvoudig wordt en we vertrouwen krijgen in mobiel betalen. Instagram shopping zal met vertrouwen nog sneller worden geadopteerd. Daarnaast hebben we Facebook shopping en ik zie nog meer mogelijkheden en social media platformen die dit kunnen integreren.

Bedrijfsmatig betekent het in elk geval dat we nog meer op social media actief zullen zijn. Het aankoopgedrag wordt structureel anders. Je kunt er dus niet meer om heen om je bedrijfsprofiel verder uit te bouwen met de ontwikkeling van een goede Social Mediastrategie.

Ik kijk ernaar uit om deze ontwikkelingen te volgen om daarmee mijn klanten van dienst te kunnen zijn op het gebied van online marketing en social media. Van website naar social media.

Veel bedrijven hebben wel een bedrijfsprofiel op social media. Het is een sluitpost wat betekent dat je een grote groep mensen gaat missen. Dat gemis gaat geleidelijk. Heb je hulp nodig met een social mediaplan of wil je advies over een structurele oplossing? Je kunt altijd vrijblijvend contact opnemen.

Karin van den Berg

Marketing Creator

 

Bron: Tribal Instagram Shopping

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *