marketingevaluatie

Innovatie, wetenschapsfictie en marketingevaluatie

Meer mensen aannemen wordt vaak gedacht als het goed gaat. Is dat de werkelijke oplossing? Of is een marketingevaluatie beter?

Vaak zijn er in elke branche omgevingsfactoren en innovaties die effect hebben op je bedrijf. Tijdig bijsturen, innoveren en efficiency brengen in je bedrijf betekent dat je wendbaarder bent in de huidige markt. Sturing geven aan je bedrijf betekent eveneens een marketingevaluatie en een aanpassing in de marketingstrategie.

Innovatie, wetenschapsfictie en marketingevaluatie

Marketingevaluatie

Marketingontwikkelingen zijn er in veel verschillende vormen.

  • Hoe zijn de ontwikkelingen nu in jouw markt?
  • Wat zijn de interne en externe factoren?
  • Hoe kun je de groeidoelstellingen realiseren?
  • Hoe kom je effectiever tot je doel?
  • Welk budget is nodig om dit te realiseren?
  • Welke besparingen realiseer ik in werkuren en inkoopkosten?

Innovatie heeft met overtuiging te maken. Veel ontwikkelingen zijn gerealiseerd doordat ze in films en series zijn bedacht. Sciencefiction is letterlijk vertaald wetenschapsfictie en vertegenwoordigd vooral toekomstbeelden met verzonnen technologie. Het is daarom goed om de mogelijkheden van automatisering binnen je bedrijf te onderzoeken. Voor marketing zijn er specifieke oplossingen beschikbaar.

Voor efficiency in je bedrijf kun je kijken hoe de middelen, producten en mensen/uren worden verkocht. Automatiseren en digitaliseren helpt bijvoorbeeld enorm om kosten te besparen binnen je bedrijf. Vanuit marketing kun je dit eveneens verbeteren, door anders naar de mogelijkheden te kijken. Welke veranderingen zijn er in je doelgroep en zijn er nieuwe doelgroepen bereikbaar? Hoe zit het met up-selling en cross-selling? Met een goed plan kun je de resultaten meetbaar beïnvloeden doordat je proactief de markt benaderd in plaats van reactief te verkopen.

Het is goed om met een externe blik samen naar jouw bedrijf of organisatie te kijken wat het meest effectief is. Neem contact op met Karin van den Berg van Marketing Creator voor de juiste externe blik bij een marketingevaluatie. Vanuit een breed expertise terrein kijk ik naar kansen en mogelijkheden in de markt en in efficiency.

Hartelijke groet,                

Karin van den Berg

Marketing Creator

This post is also available in: Engels

1 antwoord

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *