Franchise en de commerciële toegevoegde waarde!

Franchise is business development

Een franchise starten als franchisegever betekent dat de business development, of te wel de ontwikkeling van alle producten en diensten uitgebreid worden onderzocht en beschreven. Het is noodzakelijk dat de bedrijfsontwikkeling duidelijk is verwerkt in de marketingstrategie. Het fundament vanuit de inkoop en de commerciële toegevoegde waarde voor de klant dient duidelijk te zijn.

Voor franchisenemers is de commerciële toegevoegde waarde zeer belangrijk om je aan te willen sluiten bij een landelijke franchiseorganisatie. De complete marketingstrategie voor de franchisegever en franchisenemers zijn aan elkaar verbonden.

Vanuit Marketing Creator help ik ondernemers met de ontwikkeling van hun franchise bedrijf. Zorgen dat de gewenste groei wordt gerealiseerd voor de franchisegever en dat de franchisenemers meer rendement realiseren door de inkoop, marketing en verkoop kracht die een franchiseorganisatie kan genereren.

Franchise start

Voor een goed franchise begeleidingstraject is het doel om vanuit een financiële onderbouwing een hoger rendement, snellere groei en betere inkoopcondities te realiseren. Wanneer de franchisegever en de franchisenemer voldoende verbetering kan realiseren is de commerciële toegevoegde waarde voor alle partijen duidelijk.

franchise (2)

Franchise is procesmanagement

De overweging van ondernemers om te beginnen met een franchise bedrijf is de aangeboden structuur en duidelijkheid. De structuur staat beschreven in processen en procedures. Procesmanagement voor een franchise organisatie heeft dan ook betrekking op product- en dienstontwikkeling, marketing, inkoop en verkoop. Hoe groter de franchise organisatie hoe meer processen er vastgelegd zijn.

Marketing Creator heeft de juiste ervaring om organisaties in het midden en kleinbedrijf te ondersteunen bij veel verschillende vormen van franchise. Mijn ervaring is opgebouwd vanuit de Automotive vanuit franchisegever en de franchisenemers.

Het ontbinden van een Franchise

Het ontbinding voor een franchisenemer heeft een zeer grote impact op de organisatie. De ondernemer en het team, alle interne processen, het product of dienst en alle aanverwante diensten worden opnieuw geëvalueerd. Een compleet nieuwe marketingstrategie begint daardoor vanaf de backbone van het bedrijf.

Het vergt lef om onafhankelijk te worden en het bedrijf van richting te laten veranderen. Marketing Creator heeft de juiste expertise om bedrijven te ondersteunen in dit proces. Wil je meer weten over wat ik voor jou kan betekenen neem dan contact op.

De nieuwe franchise-wetgeving zorgt dat de begeleiding van franchisenemers duidelijk, transparantie en met een goed overleg kan worden voortgezet. De franchisegevers hebben daarbij zorgplicht.

Franchise Oplossing

This post is also available in: Engels