social media voor lead generatie

Social media voor lead generatie

Social media voor lead generatie is een extra vorm van het boeien en interesseren van je doelgroep. Social media voor lead generatie met content betekent dat je meer waardevolle informatie deelt met je doelgroep. Vanuit een blog via je website kun je uitstekend social media inzetten. In een blog deel je waardevolle informatie over je vak. Je kunt deze blogs uitstekend delen op social media.

Kruisbestuivingen op de verschillende social mediakanalen zijn eenvoudig doordat mensen op verschillende kanalen actief zijn. Een goede gelijkwaardige zichtbaarheid op al je onlinekanalen is daarom sterk aan te bevelen. Een landingspagina inzetten welke voorzien is van de nodige informatie is ook een goed vervolg vanuit social media. Het versterkt je zichtbaarheid en je kunt extra leads genereren die je opvangt binnen je eigen leadprogramma.

Wanneer je werkt met waardevolle afgeschermde content voor je leadprogramma, bedenk dan dat er nadelen zijn wanneer je social media wilt inzetten. Content gating zoals zit wordt genoemd geeft slechtere scores op social media, zichtbaarheid en SEO. De impact is dan gewoon lager en voor de zoekmachines wordt deze content niet gezien. Upgrading is dan een mooi alternatief. Je deelt waardevolle informatie via social media en wanneer mensen dan echt geïnteresseerd zijn dan kun je dit aanbieden door wel naar een naam en e-mailadres te vragen. Op deze manier krijg je de daadwerkelijke interessante leads voor je bedrijf en je verhoogt je zichtbaarheid in een grotere groep.

Social media inzetten voor je bedrijf is laagdrempelig en zorg dat je dit professioneel oppakt. Je publiek kun je aantrekken en afstoten, al naar gelang jouw eigen toegevoegde content. Het delen van bedrijfsinformatie op social media voor leadgeneratie werkt. Je kunt jouw kennis en vaardigheden laten zien en dat geeft vertrouwen. Zorg dat je jouw doelgroep meeneemt. Is dit interessant voor mijn doelgroep? Heb je verschillende doelgroepen bedenk dan welke doelgroep je via welk social mediakanaal wilt benaderen. Elk klant segment heeft zijn verwachtingen en zoekt herkenning in de zichtbare communicatie uitingen.

Karin van den Berg

Marketing Creator

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *