Mijn verhaal

  • Karin van den Berg

    Karin van den Berg zakelijk profiel

Zichtbaarheid staat voor mij persoonlijk voor je kwetsbaarheid durven tonen. Jouw waarom te vertellen, vanuit je hart in een verhaal. Het is voor mijzelf een groeiproces geweest. Mijn verhaal begint in mijn jeugd. Veel nieuwe dingen leren en de wereld ontdekken. Al jong merkte ik dat mensen hun eigen leefomgeving hebben en daarmee hun eigen: wereld, grenzen, normen en waarden. Mijn creatieve kant werd geprikkeld door: verhalen, stijldansen, kamperen en door de eerste computers. Mijn opleidingen zijn een combinatie van creativiteit, techniek en een zakelijke insteek geweest. Jong op kamers en daardoor vroeg zelfstandig.

Ik heb een mooie carrière in de auto-industrie bij een multinational achter de rug. Honda een prachtig merk. Vanuit aftersales heb ik geleerd, hoe je bedrijven helpt om extra omzet te realiseren met effectieve marketing-activiteiten. Voor B2B (dealernetwerk) en voor B2C (consumenten). Mijn marketing- en sales-opleidingen en interne trainingen hebben gezorgd, dat deze activiteiten tot betere resultaten gingen leiden. Wat ik heb geleerd, is dat je niet uniek hoeft te zijn met je product of dienst. Het gaat erom, dat je een bepaalde doelgroep aanspreekt. Je trekt mensen aan, die bij je producten en diensten passen. Mensen die het prettig vinden om met jouw bedrijf en met jou als persoon zaken te doen.

Door de start van mijn eigen bedrijf in 2012 binnen een ondernemers-netwerk is mijn persoonlijke ontwikkeling verder gegaan. Naast een prachtig persoonlijk resultaat realiseren op het gebied van gezondheid, was vooral mijn mentale verandering leidend. Door mijn rustige aard weet ik goed te luisteren. Ik analyseer graag een markt en kijk naar de ontwikkelingen richting de toekomst. De rode draad in het geheel bestaat uit de ontwikkelingen op het gebied van: technologie, globalisering, marketing, social media en online marketing. Allemaal hulpmiddelen en resources om je doelen beter, effectiever en eerder te bereiken.

In 2016 ben ik mij gaan richten op marketing, online marketing in combinatie met social media. De verbinding tussen de zakelijke wereld, de technische wereld en het persoonlijke van social media. Privé en zakelijk lopen voor mij en vele anderen in elkaar over. Dat is voor mij de uitgelezen kans om zakelijk story-telling toe te passen. Hierdoor worden mensen tot mensen aangetrokken. Leren door te doen, door te evalueren en te verbeteren. Mijn Japanse leerschool is een uitkomst. Ik werk met een altijd voortdurende verbetercyclus voor al mijn activiteiten. Leren door te doen, bij te stellen en door te gaan.

Ondernemerschap past in het toekomstbeeld, dat ik voor ogen heb, in combinatie met andere activiteiten, waar ik energie van krijg. Mijn eigen beslissingen nemen. Zelf de verantwoordelijkheid nemen. De balans houden tussen werk en privé. De gezondheid van mij en mijn naasten. Voor mij allemaal perfecte redenen om te gaan voor mijn eigen bedrijf; lokaal, regionaal en sociaal. Meerdere inkomstenstromen zijn voor mij de toekomst.

Wat anderen in mij waarderen

Luister en onderzoek
Analyseer de situatie
Werk SMART vanuit de Japanse TQM-filosofie

Voorzitter

Vrouw & Zaak Bollenstreek

Media Manager

BNI de Vuurbaak