Cross- en up-selling betekent meer omzet!

Geautomatiseerde cross- en up-selling

Veel bedrijven zouden graag meer producten en diensten verkopen. Over het algemeen wordt er gedacht aan nieuwe klanten werven. Veel effectiever is om aan jouw eigen klanten een nieuw of ander product aan te bieden dat in het verlengde zit van wat zij al bij jou afnemen.

  • Cross-selling betekent dat je een nieuw product of dienst onder de aandacht brengt
  • Up-Selling betekent dat je een extra accessoire of vervolg dienst onder de aandacht brengt

Persoonlijk en vakkundige begeleiding heeft al voor extra omzet gezorgd bij verschillende klanten. Juist doordat je als bedrijf extra toegevoegde waarde kan toevoegen voor je klanten, ze goed adviseert en luistert naar de feedback betekent het dat je waarde voor je bedrijf en de daarmee gepaarde omzet wordt verhoogd. De relaties die je benaderd kennen je al en zij hebben reeds vertrouwen in jou en je bedrijf.

Deze vorm van marketing kan Marketing Creator deels of volledig geautomatiseerd voor je ontwikkelen. Hierbij maak ik gebruik van een goed Nederlands ondersteunde applicaties waardoor het na ontwikkeling ook eenvoudig door de klant zelf kan worden onderhouden.

Wanneer je deze activiteiten goed opzet ontstaat er een verkoop trechter vanuit marketing die meetbaar is. De data uit het systeem geven veel nieuwe inzichten waardoor kleine aanpassingen al een groot effect zal hebben. Samen werken wij naar een nog beter resultaat. Dit doen we door het klik gedrag en link gedrag te onderzoeken vanuit de statistieken.

Als specialist kan Karin van den Berg vanuit een extra paar ogen dit proces ondersteunen. Met adviezen en nieuwe mogelijkheden. Bovendien kunnen adviseer ik op basis van de succesverhalen van onze klanten. Dan hoef jij het wiel niet opnieuw uit te vinden, wel zo fijn.

Geautomatiseerde cross- en up-selling

Met geautomatiseerde cross- en up-selling zorg je dat je klanten en relaties op een vriendelijke manier verder worden geïnformeerd over je producten en diensten. Vanuit vertrouwen en latente behoefte zullen zij sneller genegen zijn om bij jou een nieuwe dienst af te nemen. Relatiemanagement en loyaliteit zijn daarmee de perfecte combinatie voor een beter rendement.

Cross- en up-selling - verkoop stroming